Кесте 1.4.1 Ортағасырлық батыс еуропалық философиясының негізгі даму кезеңдері
І. ПАТРИСТИКА
Патристика (латын сөзінен «патрис» - «шіркеу әкелері»). Хритиандық филосоияның негізін қалады. II.CХОЛАСТИКА
Схоластика – орныққан мектептік-университеттік тәртіп. Мақсаты – діни ілімдер мен шіркеу догматтарын философия тұрғысынан негіздеу. 1.4.2 О ртағасырлық батыс еуропалық философиясындағы реализм және номинализм арасындағы қайшылық; Теоцентризм – Ортағасыр философиясының басты мәселесі.
Онтология – Креационизм – тірі және өлі табиғат пен адамның Құдайдан жаратылуы. Болмыс дуализмі.
Гносеология – Құдайға сүйіспеншілік (Божественное откровение). Құдайды тану мүмкін емес.
Аксиология – Христиан догматтарының ізін басу: күнәға бату, күнәдән арылу, құтқару. Аскетизм өмірлік норма ретінде.
Реализм Ансельм Кентерберийский, Альберт Великий, Фома Аквинский. а) Универсалиилер (жалпы ұғымдар) жеке, нақты заттардан тәуелсіз, олардан бұрын пайда болған. б) Универсалиилер «Заттарға дейін» Құдайдың ақыл-ойында, «Заттардың өз ішінде» олардың мәні немесе формасы ретінде және «Заттардан кейін», яғни абстракциялық ойлаудың нәтижесі ретінде адам санасында өмір сүреді. в) Таным: Құдайдан Адамға қарай қозғалыс Түсіну үшін сенім қажет. г) Сенім ақылдан жоғары. д) Ф. Аквинский: Сенім мен ақыл үндестігінің принципі. Сенім Ақыл Дін Ғылым
Номинализм Абеляр, Росцелин, У. Оккам, Д. Скотт. а) Санадан тыс өмір сүретін жалпылық жоқ, тек нақты заттар бар, олар тек қабылдайтын субъектінің санасында пайда болады. б) Универсалииді субьект жаратады. Олар алғашында адам санасында, кейін оның қызметінде субъективті түрде өмір сүреді. в) Таным: Адамнан Құдайға қарай қозғалыс. Сену үшін түсіну қажет. Тәжірибеден туындайтын білім. г) У.Оккам: Эмпирикалық тәжірибе мен сенімнің бөлінуі. «Оккам ұстарасы» - ойлау үнемділігінің принципі және эмпиризм ұраны. Ақыл Сенім Ғылым Дін
|