Студопедия — Один з основоположників фламандського і голландського реалістичного мистецтва.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Один з основоположників фламандського і голландського реалістичного мистецтва.

Пі́тер Бре́йгель-старший

(1525 – 1569)

 

Автопортрет 1565

Пі́тер Бре́йгель-старший, відомий іще як «Мужицький». Близько 1525 — 9 вересня 1569.

Фламандський живописець та графік, найвідоміший і найзначніший із носіїв родинного прізвища пензлярів. Майстер пейзажу та жанрових сцен. Батько художників Пітера Брейгеля молодшого (Що з пекла) і Яна Брейгеля старшого (Що з раю).

Один з основоположників фламандського і голландського реалістичного мистецтва.

 

Пітер Брейгель народився десь між 1525 и 1530 рр. (точна дата невідома). Серед можливих місць його народження зазначають місто Бреда в провінції Брабант, та ще селище Брьогел неподалік цього міста.

Первинно прізвище митця писалося Brueghel, і так само воно писалося у його дітей; однак з 1559 р. він почав підписувати свої картини Bruegel.

 

Навчався у Пітера Кука Ван Алста — придворного художника імператора Карла V.

У 1551 році прийнятий в антверпенську Гільдію живописців.

У 1553 здійснює подорож до Франції, Італії, Швейцарії. Був зворушений давніми пам'ятками Риму та шедеврами Відродження, морськими стихіями та живописними гаванями Середземномор’я. Але подорожні враження відбилися лише в створенні пейзажів. В картинах побутового жанру митець і надалі спирався на національні реалістичні традиції з залишками готицизмів, а ніяк не наслідуючи ні гармонійні риси живопису майстрів італійського Відродження, ні компромісні риси творів нідерландських митців так званого романизму (Франс Флорис, Міхель ван Коксі, Корнеліс ван Клеве, Ламберт Ломбард).

 

Своє довготривале прізвисько «Мужицький» дістав за живописну серію «Пори року» та за пристрасть до зображення нешляхетних, неаристократичних персонажів («мужиків»). Адже живопис століттями був монополізований аристократичними родинами Західної Європи і обслуговував перш за все їх потреби.

У середині життя жив та працював в Антверпені, в 1563 р. переїхав до Брюсселя.

 

Помер митець 5 вересня 1569 р. в Брюсселі. Похований у брюссельській церкві Богородиці (в каплиці).

 

До 20 століття збережено 45 живописних полотен майстра і багато ескізів. З усіх картин, що збереглися, близько третини має Музей історії мистецтв у Відні.

 

Брейгель був одним з основоположників фламандського і голландського реалістичного мистецтва. В своїй творчості гостро критикував вади сучасного йому суспільства, обстоюючи народно-демократичний ідеал справедливості. Вивчаючи спадщину Босха, Брейгель шукав шлях до народної, національної художньої мови. Джерелом його натхнення стають фольклор, народні звичаї. З них запозичив Брейгель і алегоричну, гротескну, а часто і фантастичну форму, в якій виявлялася мудрість народу доби пізнього середньовіччя (серія гравюр «Пороки» та «Доброчесності», картина «Прислів'я»). Проте живе спостереження в творах Брейгель бере верх над елементами фантастики («Бій посту і масляниці», «Дитячі ігри», «Селянський танок»).

 

Пізніше критика художника стає менш прихованою і гострішою («Жирна та пісна кухні» тощо) і водночас поглиблюється розуміння могутніх сил народу. У відомій серії «Місяці року» Брейгель розкриває величну красу рідного краю, оспівуючи звичаї, життя і побут людей непривілейованих верств. В картинах «Селянське весілля» та «Селянський танок», пройнятих народним гумором, художник утверджує естетичну цінність образу простої людини, підкреслюючи незламну життєву силу народу. Разом з тим Брейгель бачив і трагічні сторони життя. В «Перепису в Віфлеємі» та «Віфлеємському винищенні немовлят», прикриваючись релігійною темою, Брейгель показує знущання загарбників-іспанців; в картинах «Каліки», «Сліпі» та «Сорока на шибениці» присутній гіркий роздум над трагічними подіями сьогодення, народною долею в скрутних умовах господарювання чужинців на рідній землі.

 

Переборюючи середньовічне світосприйняття й умовності художцьої мови, Брейгель досягає художнього узагальнення і закладає основи розвитку реалістичного жанрового та пейзажного живопису нових часів, особливо в мистецтві Фландрії та Голландії 17 ст.

 

 

 

Мисливці на снігу 1565. Танок під шибеницею.1568.

 

Країна ледарів 1567.




<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Портрет Лопухиной. | ОСНОВНОЙ БЛОК

Дата добавления: 2015-06-29; просмотров: 747. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Способы тактических действий при проведении специальных операций Специальные операции проводятся с применением следующих основных тактических способов действий: охрана...

Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час...

Этапы творческого процесса в изобразительной деятельности По мнению многих авторов, возникновение творческого начала в детской художественной практике носит такой же поэтапный характер, как и процесс творчества у мастеров искусства...

Условия приобретения статуса индивидуального предпринимателя. В соответствии с п. 1 ст. 23 ГК РФ гражданин вправе заниматься предпринимательской деятельностью без образования юридического лица с момента государственной регистрации в качестве индивидуального предпринимателя. Каковы же условия такой регистрации и...

Седалищно-прямокишечная ямка Седалищно-прямокишечная (анальная) ямка, fossa ischiorectalis (ischioanalis) – это парное углубление в области промежности, находящееся по бокам от конечного отдела прямой кишки и седалищных бугров, заполненное жировой клетчаткой, сосудами, нервами и...

Основные структурные физиотерапевтические подразделения Физиотерапевтическое подразделение является одним из структурных подразделений лечебно-профилактического учреждения, которое предназначено для оказания физиотерапевтической помощи...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.009 сек.) русская версия | украинская версия