Студопедия — ОПЕРАТОРИ РОЗГАЛУЖЕННЯ.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

ОПЕРАТОРИ РОЗГАЛУЖЕННЯ.






 

ІНСТРУКЦІЯ IF-ELSE

Формат інструкції має вигляд:

1: if(умова)

2: {

3: інструкція;

4: }

5: else

6: {

7: інструкція;

8: }

Тут під елементом інструкція розуміється одна інструкція мови С#. Частина else необов'язкова.

Якщо елемент “умова”, який є умовним виразом, при визначенні поверне значення ІСТИНА, буде виконана if-інструкція; у іншому випадку - else-інструкциія (якщо така існує). Одночасно обидві інструкції ніколи не виконуються. Умовний вираз, що управляє виконанням if-інструкції повинен мати тип bool.

Розглянемо просту програму, в якій використовується if-else-інструкція для визначення того, є число позитивним або негативним.

Приклад 1. Перевірка значення.

1: static void Main(string[] args)

2: {

3: double a = Console.ReadLine();

4: if(a < 0)

5: Console.WriteLine("a < 0");

6: else

7: Console.WriteLine("a >= 0");

8: }

Кострукції if-else можуть бути вкладені, причому вкладення можуть бути багатьох рівнів. Для прикладу напишемо програмку яка перевіряє чи число позитивне чи негативне і при цьому потрапляє у діапазон від -100 до 100.

Приклад 2. Перевірка значення.

1: static void Main(string[] args)

2: {

3: Console.Write("Введіть значення:\t");

4: double a = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());

5: if (a > -100 && a < 100)

6: {

7: if (a < 0)

8: Console.WriteLine("a < 0");

9: else

10: Console.WriteLine("a >= 0");

11: }

12: else

13: Console.WriteLine("a is out of range (-100; 100) - {0}", a);

14: }

 

КОНСТРУКЦІЯ ELSE-IF-ELSE.

Другою інструкцією вибору є switch. Інструкція switch забезпечує багатонаправлене розгалуження. Вона дозволяє робити вибір однієї з множини альтернатив. Хоча багатонаправлене тестування можна реалізувати з допомогою послідовності вкладених if-інструкцій, для багатьох ситуацій інструкція switch виявляється ефективнішим рішенням. Вона працює наступним чином:

1. Значення виразу послідовно порівнюється з константами із заданого списку.

2. При виявленні збігу для однієї з умов порівняння виконується послідовність інструкцій, пов'язана з цією умовою.

Часто у програмуванні для перевірки кількох умов використовується конструкція if-else-if:

1: if(умова)

2: {}

3: else

4: if(умова)

5: {}

6: else

7: if(умова)

8: {}

9:...

10: else {}

Умовні вирази обчислюються зверху вниз. Як тільки в якій-небудь гілці виявиться істинний результат, буде виконана інструкція, пов'язана з цією гілкою, а всі інші сходинки пропускаються. Якщо виявиться, що жодна з умов не є істинною, буде виконана остання else-інструкція (можна вважати, що вона виконує роль умови за замовчуванням. Якщо остання else-інструкція не задана, а всі інші виявилися помилковими, то взагалі жодна дія не буде виконана.

 

ІНСТРУКЦІЯ SWITCH

Загальний формат запису інструкції switch такий:

Приклад 3. Загальний вигляд інструкції switch.

1: switch (вираз)

2: {

3: case костанта1:

4: інструкція;

5: break;

6: case костанта2:

7: інструкція;

8: break;

9:...

10: default:

11: інструкція;

12: break;

13: }

Елемент вираз інструкції switch повинен мати цілочисельний тип (наприклад, char, byte, short або int) або тип string. Вирази, що мають типи з плаваючою крапкою, не дозволені. Дуже часто як switch-вирази використовується просто змінна; case-константи мають бути літералами, тип яких сумісний з типом заданого виразу. При цьому жодні дві case-константи в одній switch-інструкції не можуть мати ідентичних значень.

Послідовність інструкцій default-гілки виконується в тому випадку, якщо жодна із заданих case-констант не збіжиться з результатом обчислення switch-виразу. Гілка default необов'язкова. Якщо вона відсутня, то при неспівпаданні результату виразу ні з однією з case-констант жодна дія виконана не буде. Якщо такий збіг все-таки станеться, будуть виконані інструкції, відповідні даній case-гілці до тих пір, поки не зустрінеться інструкція break.

Використання switch-інструкції демонструється у наступній програмі.

Приклад 4. Використання switch.

1: static void Main(string[] args)

2: {

3: Console.WriteLine(" Введіть цифру від 1 до 5.");

4: int a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

5: switch (a)

6: {

7: case 1:

8: Console.WriteLine("Ви ввели 1");

9: break;

10: case 2:

11: Console.WriteLine("Ви ввели 2");

12: break;

13: case 3:

14: Console.WriteLine("Ви ввели 3");

15: break;

16: case 4:

17: Console.WriteLine("Ви ввели 4");

18: break;

19: case 5:

20: Console.WriteLine("Ви ввели 5");

21: break;

22: default:

23: Console.WriteLine(" Ви промахнулися");

24: break;

25: }

26: }

У випадку, якщо потрібно щоб одна і та ж сама інструкція виконалася для кількох констант одразу використовується наступна конструкція.

Приклад 5. Використання switch.

1: static void Main(string[] args)

2: {

3: Console.WriteLine(" Введіть цифру від 1 до 5.");

4: int a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

5: switch (a)

6: {

7: case 1:

8: case 2:

9: case 3:

10: Console.WriteLine("Ви ввели 1 або 2 або 3");

11: break;

12: case 4:

13: Console.WriteLine("Ви ввели 4");

14: break;

15: case 5:

16: Console.WriteLine("Ви ввели 5");

17: break;

18: default:

19: Console.WriteLine(" Ви промахнулися");

20: break;

21: }

22: }

 







Дата добавления: 2015-08-12; просмотров: 420. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Решение Постоянные издержки (FC) не зависят от изменения объёма производства, существуют постоянно...

ТРАНСПОРТНАЯ ИММОБИЛИЗАЦИЯ   Под транспортной иммобилизацией понимают мероприятия, направленные на обеспечение покоя в поврежденном участке тела и близлежащих к нему суставах на период перевозки пострадавшего в лечебное учреждение...

Кишечный шов (Ламбера, Альберта, Шмидена, Матешука) Кишечный шов– это способ соединения кишечной стенки. В основе кишечного шва лежит принцип футлярного строения кишечной стенки...

Пункты решения командира взвода на организацию боя. уяснение полученной задачи; оценка обстановки; принятие решения; проведение рекогносцировки; отдача боевого приказа; организация взаимодействия...

Что такое пропорции? Это соотношение частей целого между собой. Что может являться частями в образе или в луке...

Растягивание костей и хрящей. Данные способы применимы в случае закрытых зон роста. Врачи-хирурги выяснили...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия