Студопедия — Тема 11. Світ симфоній Л. Бетховена (2 год.).
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Тема 11. Світ симфоній Л. Бетховена (2 год.).






Лекція 11. Світ симфоній Л. Бетховена (2 год.).

Перша симфонія підводить підсумок пошукам раннього періоду, але в Другій, Третій, П'ятій із зростаючою цілеспрямованістю виражені образи революційної героїки. При цьому майже після кожної монументальної драматичної симфонії Бетховен звертаэться до контрастної емоційної сфери. Четверта, Шоста, Сьома, Восьма симфонії своїми ліричними, жанровими, скерцозно-гумористичними рисами відтіняють напруженість і величність героъко-драматичних задумів інших симфоный. І, нарешті, в Дев'ятій востаннє Бетховен повертається до теми трагічної боротьби і оптимістичного життэствердження. Він досягає в ній граничної художньо виразної філософської глибини і драматизму. Ця симфонія вінчає усі твори симфонічного жанру минулого.Третя симфонія – історія створення, образи, структура, драматургія, музична мова. Четверта симфонія – зразок лірико-жанрового симфонізму. Симфонія № 5: концепція, етапи становлення ідей. Синтез героїчного і жанрового типів симфонізму в Сьомій симфонії. Дев’ята симфонія – вершина творчості Л. Бетховена, «найбільша соціальна утопія» у музиці. Увертюри як зразки програмного симфонізму. «Егмонт»: образи, композиція, драматургія, музична мова.Новаторство у симфонічному доробку Бетховена: погляд у майбутня.

Семінар 11. Світ симфоній Л. Бетховена (2 год.).

1. Ранні симфонії Л. Бетховена.

2. 3 симфонія: тип симфонізму, образи, композиція, драматургія, музична мова.

3. 4 симфонія: тип симфонізму, образи, композиція, драматургія, музична мова.

4. 5 симфонія: тип симфонізму, образи, композиція, драматургія, музична мова.

5. 7 симфонія: тип симфонізму, образи, композиція, драматургія, музична мова.

6. 9 симфонія: тип симфонізму, образи, композиція, драматургія, музична мова.

Рекомендована література:

Альшванг А. Людвиг ван Бетховен: Очерк жизни и творчества / А. Альшванг. – М.: Сов. Композитор, 1971. - 360 с.

Кириллина Л. Бетховен. Жизнь и творчество / Л. Кириллина. – М.: НИЦ Московская консерватория, 2009. – 536 с.

Шольп А.Е. Четвертая симфония Бетховена. Путеводитель по концертам / А. Шольп. – Л.: Ленинградская филармония, 1936. – 32 с.;

Слухання музики:

Симфонії №№ 3, 4, 7, 9

Завдання для самостійної роботи (1 год.)

Підготувати письмову доповідь «Основні теми … (на вибір 3, 4, 5, 7, 9) симфонії Л. Бетховена»

Тема 12. Вокальний цикл «До далекої коханої» та опера «Фіделіо» Л. Бетховен (2 год.).

Лекція 12. Вокальний цикл «До далекої коханої» та опера «Фіделіо» Л. Бетховен (2 год.).

Перший вокальний цикл. Історія та умови створення. Поетична основа. Композиція. Образи романсів. Музична мова. Видатні виконавці.

Єдина опера Л. Бетховена. Історія та умови створення. Редагування увертюри та опери в цілому. Сюжет, композиція. Драматургія, основні образи та їх музична характеристика.

 

Семінар 12. Вокальний цикл «До далекої коханої» та опера «Фіделіо» Л. Бетховен (2 год.).

  1. Вокальний цикл: особливості забеспечення цілісності. Бетховен та романтики.
  2. Сучасна наукова література про перший вокальний цикл в історії зарубіжної музики.
  3. Вокальний цикл «До далекої коханої»: образи, структура, музична мова.
  4. Опера «Фіделіо»: історія створення та сюжет. Драматургічні лінії.
  5. Опера «Фіделіо»: музична мова персонажів.

Рекомендована література:

Альшванг А. Людвиг ван Бетховен: Очерк жизни и творчества / А. Альшванг. – М.: Сов. Композитор, 1971. - 360 с.

Васина-Гроссман В. Романтическая песня 19 века / В. Васина-Гроссман. - М.: Музыка, 1966. – 399 с.

Кириллина Л. Бетховен. Жизнь и творчество / Л. Кириллина. – М.: НИЦ Московская консерватория, 2009. – 536 с.

Соллертинский И.И. Фиделио Бетховена. Путеводитель по концертам / И. Соллертинский. – Л.: Ленинградская филармония, 1940. – 38 с.

Слухання музики:

опера «Фіделіо» (цілком)

вокальний цикл «До далекої коханої»

Завдання для самостійної роботи (1 год.)

Скласти схему вокального циклу Л. Бетховена «До далекої коханої» за наступним планом

№ за нотним текстом х-ка номера за жанровою основою інципіт (початковий рядок тексту на мові оригіналу) переклад інципіту (загальна характеристика образного та сюжетного змісту номера) Ознаки форми, виразні особливості музичної мови
         

Тема 13. Музичний романтизм: естетика та стиль. Творчий доробок Ф. Шуберта. Симфонічна спадщина (№ 4, 8, 9). Вокально-симфонічна (меси, Німецький реквієм) та фортепіанна творчість Ф. Шуберта (2 год.).

Лекція 13. Музичний романтизм: естетика та стиль. Творчий доробок Ф. Шуберта. Симфонічна спадщина (№ 4, 8, 9). Вокально-симфонічна (меси, Німецький реквієм) та фортепіанна творчість Ф. Шуберта (2 год.).

Музика Великої французької революції – історичний зміст революційних подій; пісні й свята французької революції; доля професійної музики в часи революції. Вплив французької революції на долю європейського музичного мистецтва. Романтизм – провідний художній напрямок в мистецтві ХІХ-го століття. Історичні причини виникнення романтизму. Грані оновлення музичного мистецтва – особистість музиканта, умови виконавства, тип слухачів, інтонаційний словник, жанровий склад, інструментарій, гармонія й інструментовка. Взаємозв`язок мистецтв. Теми й образи романтичного мистецтва. Побутове музикування. Романтизм і національні школи. Проблеми народності, підвищення інтересу до історії і побуту народу, до фольклору. Природа і людина в мистецтві романтиків, підвищення ролі ліричних жанрів. Конфлікт особистості із середовищем, роль романтичних антитез і тема «подвійності світу». Роль мініатюри, великої одночастинної форми, нове трактування циклу. Збагачення виразних засобів в області мелодики, гармонії, ритму, інструментування. Відновлення класичних закономірностей форми і розробка нових принципів композиції. Зв'язок музичного романтизму з романтизмом у літературі, поезії, театрі, живописі. Музичне просвітництво й педагогіка.

Ф.Шуберт – своєрідність життєвого і творчого шляху. Жанровий склад творчості. Новаторство в пісенному жанрі. Пісенність як естетичний принцип. Огляд інструментальної творчості (мініатюра, поетизація побуту). Симфонії Шуберта як зразок романтичного симфонізму. Музщична мова Німецького реквієму та мес. Фортепіанна музика.

Семінар 13. Музичний романтизм: естетика та стиль. Творчий доробок Ф. Шуберта. Симфонічна спадщина (№ 4, 8, 9). Вокально-симфонічна (меси, Німецький реквієм) та фортепіанна творчість Ф. Шуберта (2 год.).

  1. Романтизм як художній напрямок.
  2. Життя та творчість Ф. Шуберта.
  3. Сучасні наукові джерела про творчість Ф. Шуберта.
  4. Симфонічна спадщина Ф. Шуберта.
  5. Вокально-симфонічна музика Ф. Шуберта: меси.
  6. Вокально-симфонічна музика Ф. Шуберта: Німецький реквієм.
  7. Фортепіанна музика Ф. Шуберта.

Рекомендована література:

Васина-Гроссман В. Романтическая песня 19 века / В. Васина-Гроссман. - М.: Музыка, 1966. – 399 с.

Вульфиус П. Франц Шуберт. Очерки жизни и творчества / П. Вульфиус. - М.: Музыка, 1983. - 447 с.

Конен В. Шуберт / В. Конен. - М.: Музгиз, 1953. - 237 с.

Слухання музики:

симфонії №№ 8, 9

Завдання для самостійної роботи (1 год.)

Скласти ессе на тему «Сучасний погляд на музичну спадщину Ф. Шуберта»







Дата добавления: 2015-08-27; просмотров: 643. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Концептуальные модели труда учителя В отечественной литературе существует несколько подходов к пониманию профессиональной деятельности учителя, которые, дополняя друг друга, расширяют психологическое представление об эффективности профессионального труда учителя...

Конституционно-правовые нормы, их особенности и виды Характеристика отрасли права немыслима без уяснения особенностей составляющих ее норм...

Толкование Конституции Российской Федерации: виды, способы, юридическое значение Толкование права – это специальный вид юридической деятельности по раскрытию смыслового содержания правовых норм, необходимый в процессе как законотворчества, так и реализации права...

Измерение следующих дефектов: ползун, выщербина, неравномерный прокат, равномерный прокат, кольцевая выработка, откол обода колеса, тонкий гребень, протёртость средней части оси Величину проката определяют с помощью вертикального движка 2 сухаря 3 шаблона 1 по кругу катания...

Неисправности автосцепки, с которыми запрещается постановка вагонов в поезд. Причины саморасцепов ЗАПРЕЩАЕТСЯ: постановка в поезда и следование в них вагонов, у которых автосцепное устройство имеет хотя бы одну из следующих неисправностей: - трещину в корпусе автосцепки, излом деталей механизма...

Понятие метода в психологии. Классификация методов психологии и их характеристика Метод – это путь, способ познания, посредством которого познается предмет науки (С...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.013 сек.) русская версия | украинская версия