Студопедия — Пояснювальна записка. Комп’ютер у школі може надати значну підтримку вчителю в організації навчального процесу, підвищити якість і ефективність учбових методик
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Пояснювальна записка. Комп’ютер у школі може надати значну підтримку вчителю в організації навчального процесу, підвищити якість і ефективність учбових методик






Комп’ютер у школі може надати значну підтримку вчителю в організації навчального процесу, підвищити якість і ефективність учбових методик, реалізувати індивідуальний підхід до кожного учня.

Відповідно до Концепції державного стандарту загальної середньої освіти у пакет документів Базового учбового плану входить освітня галузь “Художня культура”, що поряд з такими видами мистецтва як музичне, візуальне, театральне передбачає ознайомлення учнів з екранними видами мистецтва. Ця задача може бути частково реалізована при навчанні школярів комп’ютерній анімації (від англ. аnіmаtiоn – оживлення, мультиплікація).

Але таким видом творчості спроможні займатися здебільшого діти старшого віку, які мають спеціальну підготовку та стійкі навички роботи з комп’ютером. Але учні початкової школи теж здатні легко оволодівати елементарними знаннями, уміннями та навичками роботи з комп’ютером при малюванні, конструюванні та управлінні об’єктами (переважно в ігровій формі).

Заняття образотворчою діяльністю саме на комп’ютері справляє на дитину чи не найефективнішу дію, бо завдяки своїй універсальності плідно розвиває її емоційно-чуттєву сферу, поглиблює знання, інтенсифікує візуальний і сенсорний досвід, формує естетичну культуру дитини.

У результаті роботи на комп’ютері у школярів розвивається самостійність мислення, формується вміння робити висновки, поєднувати знання в нових умовах з елементами творчості, досягати результату, не звертаючись по допомогу до інших.

Комп’ютерне навчання – один із способів, що допоможе прискорити процес формування самодостатньої особистості, її свідомого ставлення до навчання.

Вивчення курсу забезпечує:

o спільність навчання та виховання;

o зв’язок емоційного та раціонального у навчанні;

o зв’язок з іншими предметами (літературою, художньою працею, початковою геометрією);

o систематичний розвиток умінь учнів сприймати художній образ у творах мистецтва та створювати його у власних роботах як результат пізнання дійсності, сприйняття краси, оволодіння навичками художньої діяльності.

Метою курсу “Комп’ютерна графіка в образотворчій діяльності” є поглиблення знань та уявлень учнів початкової школи з образотворчого мистецтва та вироблення вмінь і навичок роботи з графічними редакторами.

Курс комп’ютерної графіки не замінює уроки образотворчого мистецтва, а є незалежним, самостійним, години для якого виділяються з варіативної частини навчального плану.

Програма спецкурсу “Комп’ютерна графіка в образотворчій діяльності” розрахована на навчання учнів 1-4 класів. На засвоєння спецкурсу передбачається 120 годин. Навчальні години доцільно розподілити таким чином: 1 клас – 18 годин, 2, 3, 4 класи – по 34 години на рік (1 година на тиждень). У зв’язку з переживанням дитиною адаптаційного періоду між дитячим садком і першим роком навчання у школі, заняття з комп’ютерної графіки в першому класі рекомендовано розпочинати з другого півріччя.

Основні задачі курсу:

o підвищення культури учнів у галузі нових комп’ютерних технологій;

o формування художньо-естетичного смаку в учнів;

o навчання елементарним прийомам роботи на комп’ютері в ігрових і анімаційних програмах, у редакторі растрової графіки;

o розвиток логічного й образного мислення, уваги, зорової пам’яті, почуття форми, конструктивних здібностей;

o розвиток здібностей учнів, уміння оцінювати окремо сюжет і його технічне втілення;

o розвиток творчого потенціалу та самореалізації;

o підвищення внутрішнього психологічного комфорту, подолання психологічного бар’єру в спілкуванні з технікою;

o формування у школярів ставлення до комп’ютера як до допоміжного засобу навчання;

o трансформування роботи школярів з комп’ютером у позитивний досвід для розвитку особистості та пізнання світу.

Програма з комп’ютерної графіки ставить за мету, перш за все, навчити учнів вільно володіти графічними способами творення зображення на комп’ютері та продовжувати (паралельно з матеріалами уроків образотворчого мистецтва) ознайомлення з основами образотворчої грамоти, що в сукупності дасть їм змогу усвідомлено застосовувати ці знання й уміння у своїй практичній діяльності.

Виходячи із санітарних норм обмеження часу перебування дитини перед комп’ютером, а це складає не більше 20-25 хвилин (!), урок повинен розділятися на теоретично-підготовчу образотворчу діяльність і практичну роботу за комп’ютером.

Тому кожен урок містить у собі навчальні комп’ютерні задачі, пов’язані з оволодінням комп’ютерною грамотністю, і задачі, що базуються на образотворчому мистецтві (ознайомлення з мистецькими творами, вивчення законів композиції, форми, кольору, розвиток творчого потенціалу).

У 1 класі діти знайомляться з найпростішими ігровими програмами, у яких мають можливість складати малюнки з окремих частин, конструювати зображення, вивчати характер ліній, геометричних фігур, розфарбовувати власні малюнки “відкритими” кольорами.

У 2 класі учні працюють у графічних редакторах, що дають змогу малювати прямими та похилими лініями, колами, дугами, геометричними фігурами, складати орнаменти в колі та квадраті, створювати образи птахів і тварин з окремих елементів. Діти опановують растрову графіку (Raster Master), знайомляться з більш складною програмою CPEN, у якій мають можливість користуватися “інструментами” – олівець, розпилювач, збільшувач, “поворот”, “блоки” та ін. Розширюється кількісна палітра кольорів. Уважається за доцільне вивчення основних образотворчих термінів і понять (“холодні” та “теплі” кольори, симетрія, композиція, ілюстрація, силует, контраст, ритм, лінія горизонту, плановість) і застосування їх у своїх творчих роботах.

У 3‑4 класах учні працюють в знайомих для них графічних редакторах, але виконують більш складні завдання на ілюстрування літературних творів, із зображенням фігур людей, виконання робіт по дизайну, промисловій графіці зі шрифтовим супроводженням. Використовують об’єкти “бібліотеки”.

У 4 класі додається програма ACTION, що надає можливість займатися анімаційною й конструктивною графікою, додаючи зображенню рухомість способом прокручування, мигання, ритмічної зміни розміру фігур.








Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 644. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Дизартрии у детей Выделение клинических форм дизартрии у детей является в большой степени условным, так как у них крайне редко бывают локальные поражения мозга, с которыми связаны четко определенные синдромы двигательных нарушений...

Педагогическая структура процесса социализации Характеризуя социализацию как педагогический процессе, следует рассмотреть ее основные компоненты: цель, содержание, средства, функции субъекта и объекта...

Типовые ситуационные задачи. Задача 1. Больной К., 38 лет, шахтер по профессии, во время планового медицинского осмотра предъявил жалобы на появление одышки при значительной физической   Задача 1. Больной К., 38 лет, шахтер по профессии, во время планового медицинского осмотра предъявил жалобы на появление одышки при значительной физической нагрузке. Из медицинской книжки установлено, что он страдает врожденным пороком сердца....

В теории государства и права выделяют два пути возникновения государства: восточный и западный Восточный путь возникновения государства представляет собой плавный переход, перерастание первобытного общества в государство...

Закон Гука при растяжении и сжатии   Напряжения и деформации при растяжении и сжатии связаны между собой зависимостью, которая называется законом Гука, по имени установившего этот закон английского физика Роберта Гука в 1678 году...

Характерные черты официально-делового стиля Наиболее характерными чертами официально-делового стиля являются: • лаконичность...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия