Студопедия — Київ будується
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Київ будується






Михайло Булгаков зростав. Зростало і його улюблене Місто. «Город прекрасный. Город счастливый. Мать городов русских… Это были времена легендарные, те времена, когда в садах самого прекрасного Города нашей Родины жило беспечальное, юное поколение. Тогда-то в сердцах у этого поколения родилась уверенность, что вся жизнь пройдет в белом цвете, тихо, спокойно, зори, закаты, Днепр, Крещатик, солнечные улицы летом, а зимой не холодный, не жесткий, крупный ласковый снег…» («Київ - Місто»). Так, часи були дійсно щасливими для киян. Київ бурхливо будувався на перетині двох віків. Прокладалися нові вулиці, та по заздалегідь накресленій лінії щільно один до одного (в центрі земля коштує багато!) ставали величезні трьох- та чотирьох- та, навіть, шести- (з ліфтами!), навіть, семиповерхові будинки. Багаті замовники змагалися між собою. Модерн, готика, класицизм, ренесанс – стилі були різні та у найнеочікуванішому поєднанні. Еркери та балкони, колони та пілястри, ниші, скульптури, башточки, шпилі. Вікна ХІХ віку, великі шибки «під модерн», дзеркальні шибки багатих парадних входів, кольорові вітражі на прольотах сходів… Земля була недешева, тому позаду розкішних велетнів, відокремленні дворами-криницями, ставали інші велетні, прибуткові будинки зі скромнішими фасадами, з квартирами подешевше.

Місто будувалося. У 1898 році у спеціально збудованій будівлі відкрив двері театр «Соловцов». У 1901-му році нарешті добудували перлину Києва – Оперу. У 1900-му – Цирк, з його неймовірною акустикою (сам Шаляпін у 1906-му році співав у цьому цирку. Вулицю перед Цирком було так запруджено бажаючими послухати його, що йому довелось діставатися із сусіднього готелю «Континенталь» в приміщення Цирку дахом…). І розкішний готель «Континенталь», поряд з Цирком на Миколаївській, нині вулиці Городецького, – теж збудований у 1900-му році. У тому ж 1900-му році – Музей старовинностей та мистецтв з прикрашеними левами сходами. У 1913-му – будівля Педагогічного музею (у «Білій гвардії»: - «круглое гигантское здание музея»). У 1892-му році пішов «електричний трамвай» - перший у Росії, другий у Європі. А в 1905-му році - фунікулер: два маленьких трамвайчики, що біжуть на канатах та по рейках назустріч один одному по крутішому схилу Володимирської гірки. І скрізь розбивалося багато чудових парків: «… и было садов в Городе так много, как ни в одном городе мира. Они раскинулись повсюду огромными пятнами, с аллеями, каштанами, оврагами, кленами и липами…» («Біла гвардія»).

У січні 1902-го року київська преса оголосила про відкриття «вражаючого атракціону» - панорами «Голгофа». На затишній Володимирській гірці, неподалік Олександрівського костьолу, було зведено будівлю за проектом архітектора Римського-Корсакова, яка вмістила унікальну за своїми розмірами картину – довжина її сягала 94 метри, а висота – 13, як чотириповерховий будинок! Панорама з вражаючою уяву реалістичністю зображувала останні миті земного життя Христа, сцену Розп’яття на горі Голгофа. При освяченні її оглянули генерал-губернатор Трєпов, віце-губернатор Штакельберг, міський голова Проценко, і лише після офіційних урочистостей, панораму було відкрито для загального огляду. І тут почалося! Побачити «диво» на власні очі була величезна кількість охочих. Квітки було розпродано на кілька тижнів наперед. Подивитися на сцену розп’яття Христа стяглося багато релігійних паломників, простодушно дорівнюючи панораму до числа важливіших святинь Церкви. Студенти та гімназисти того часу, звісно ж, не могли оминути такої події. Серед них був Михайло Булгаков. Саме «Голгофа» пізніше знайде відображення в, мабуть, найсильнішій сцені, написаній Булгаковим, – сцені розп’яття Христа у романі «Майстер та Маргарита».

Так на перетині віків Київ жив «на повні груди», старий Київ був знову юним, повним сил, надій, жаги до життя, радісного передчуття великого майбутнього.

Михайло Булгаков жив Містом, його настроєм, надіями, безтурботністю.

«…И вышло совершенно наоборот….»







Дата добавления: 2015-03-11; просмотров: 411. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Логические цифровые микросхемы Более сложные элементы цифровой схемотехники (триггеры, мультиплексоры, декодеры и т.д.) не имеют...

Образование соседних чисел Фрагмент: Программная задача: показать образование числа 4 и числа 3 друг из друга...

Шрифт зодчего Шрифт зодчего состоит из прописных (заглавных), строчных букв и цифр...

Краткая психологическая характеристика возрастных периодов.Первый критический период развития ребенка — период новорожденности Психоаналитики говорят, что это первая травма, которую переживает ребенок, и она настолько сильна, что вся последую­щая жизнь проходит под знаком этой травмы...

Этапы творческого процесса в изобразительной деятельности По мнению многих авторов, возникновение творческого начала в детской художественной практике носит такой же поэтапный характер, как и процесс творчества у мастеров искусства...

Тема 5. Анализ количественного и качественного состава персонала Персонал является одним из важнейших факторов в организации. Его состояние и эффективное использование прямо влияет на конечные результаты хозяйственной деятельности организации.

Билет №7 (1 вопрос) Язык как средство общения и форма существования национальной культуры. Русский литературный язык как нормированная и обработанная форма общенародного языка Важнейшая функция языка - коммуникативная функция, т.е. функция общения Язык представлен в двух своих разновидностях...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.009 сек.) русская версия | украинская версия