Студопедия — Художне життя франції 2 половини 17 ст Особливості мистецта королівського двору
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Художне життя франції 2 половини 17 ст Особливості мистецта королівського двору






При дворі стверджувалося офіційне напрям - мистецтво бароко. Його представником і главою став Симон Вуе (1590-1649), на творчість якого вплинуло мистецтво Італії, де він навчався в молодості у майстрів болонської школи. У художній культурі Франції 17 століття в боротьбі з напрямом бароко формувалися такі течії живопису, як класицизм і реалізм. Найбільшим явищем художнього життя Франції був класицизм (представники цього напрямку Нікола Пуссен, Клод Лоррен та інші живописці). Художники класицизму, виявляючи загальні типові особливості-тяжіння до гармонії і рівноваги цілого, опора традицій античності та італійського Відродження. Обов'язковою умовою художнього твору вони вважали симетрію, гармонію, єдність часу і місця дії, особливу піднесеність художньої мови, оскільки змістом картин були сюжети «суворі, важливі та повні мудрості». Ці канонізовані принципи часто забирали художників від правдивого відображення різноманіття життя, сповненого протиріч. Художники-реалісти (Жорж де Латур, брати Луї, Антуан і Матьє Ленен) зверталися переважно до побутової жанрової картини, портрета, пейзажу. У графіку також висунулися самобутні майстри, зачіпали в своїх листах і сатиричні аспекти життя. Більшість з цих художників формувалося і працювало в провінційних містах - Нансі, Лані, Тулузі, де сильна була опозиція центральної влади та придворної культури.Осередком мистецького життя став двір Людовика XIV з його театралізованим побутом, найсуворішим етикетом, тягою до блиску і пишності. До двору залучалися видатні письменники і художники, у столиці розгорнулося грандіозне будівництво. Центром нової дворянської культури став Версаль. Поряд зі спорудженням Версаля приділялася увага перебудові старих міст, і насамперед Парижа. У створенні громадського центру Парижа велику роль зіграв так званий Будинок інвалідів з собором і великої площею. Зведений Ардуен-Мансаром в наслідування собору святого Петра в Римі, собор Будинку інвалідів з його величним куполом легше і суворіше в своїх пропорціях. Великий стиль епохи яскраво представлений в східному фасаді Лувру (1667-1678), який збудував Клод Перро (1613-1688) на додаток до основних частин будівлі, зведеним в 16 столітті архітекторами Леско і Лемерсье. Твір зрілого французького класицизму, Лувр послужив зразком для багатьох резиденцій правителів і державних установ Європи. 8. Версаль. В 1682-1789 роках Версаль - головна резиденція французьких королів. Апартаменти королівського палацу у Версалі оформлялися за ескізами придворного художника Шарля Лебрена.Один з найбільших в світі палацово-парковий ансамбль Версаля в стилі французького класицизму виріс із мисливського замку Людовика XIII (1624, перебудований архітектором Ф. Леруа в 1631-34). В результаті декількох будівельних періодів (1661-1668, архітектор Л. Ліво; 1670-1674, архітектор Ф. д'Орбе; 1678-1679, архітектор Ж. Ардуен-Мансар) він був перетворений на великий палац (довжина фасаду 576 м) з пишною обробкою парадних і житлових інтер'єрів (художник Ш. Лебрен, з 1661, і ін.) Регулярний парк (площа понад 6 тис. га) з басейнами, фонтанами і скульптурами.В основу планування міста Версаля, де селилася знати, лягли три дороги (в Париж і до королівських палацах Сен-Клу і Со), які йшли віялом від палацу. Точка з'єднання цих доріг в курдонер (парадному дворі) відзначена кінної статуєю Людовика XIV (2-я чверть 19 століття, скульптор Л. М. Л. ПТІТ).Середню дорогу по ін сторону палацу продовжує ефектна головна алея з басейнами і з Великим каналом (довжиною 1520 м) - вісь симетрії чіткої мережі прямих алей величезного регулярного парку (1660-і роки, архітектор А. Ленотр) з ошатними павільйонами, фонтанами, скульптурою (Ф. Жирардон, А. Куазевокс та ін.) На північ від Великого каналу - палаци Великий Тріанон (1687, архітектор Ардуен-Мансар) і Малий Тріанон (1762-1764, архітектор Ж. А. Габриель), до якого прилягає живописний пейзажний парк (1774, архітектор А. Рішар) з «селом»Марії Антуанетти («хатина», млин, молочна ферма; 1782-1786, скульптор P. Мік і художник Ю. Робер).Ансамбль Версаля, в якому просторовий розмах бароко поєднується з характерною для класицизму раціональністю побудови, надав визначальний вплив на розвиток містобудування та паркового мистецтва багатьох європейських країн. У 1830 ансамблі Версаля перетворені в національний музей. До цих пір за традицією в Версалі проводяться концерти на воде.В оформленні палацово-паркового ансамблю велику роль грали статуї, скульптурні групи, рельєфи, герми, фонтанні композиції. Фасад Версаля виконаний в стилі класицизму, а інтер'єри в стилі бароко.

 







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 213. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Краткая психологическая характеристика возрастных периодов.Первый критический период развития ребенка — период новорожденности Психоаналитики говорят, что это первая травма, которую переживает ребенок, и она настолько сильна, что вся последую­щая жизнь проходит под знаком этой травмы...

РЕВМАТИЧЕСКИЕ БОЛЕЗНИ Ревматические болезни(или диффузные болезни соединительно ткани(ДБСТ))— это группа заболеваний, характеризующихся первичным системным поражением соединительной ткани в связи с нарушением иммунного гомеостаза...

Решение Постоянные издержки (FC) не зависят от изменения объёма производства, существуют постоянно...

Вопрос 1. Коллективные средства защиты: вентиляция, освещение, защита от шума и вибрации Коллективные средства защиты: вентиляция, освещение, защита от шума и вибрации К коллективным средствам защиты относятся: вентиляция, отопление, освещение, защита от шума и вибрации...

Задержки и неисправности пистолета Макарова 1.Что может произойти при стрельбе из пистолета, если загрязнятся пазы на рамке...

Вопрос. Отличие деятельности человека от поведения животных главные отличия деятельности человека от активности животных сводятся к следующему: 1...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия