Студопедия — Тисяча уроків українського Герцога
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Тисяча уроків українського Герцога






Цього тижня вшановували Анатолія Борисовича Солов’яненка. Вечір, присвячений творчості видатного співака, відбувся в Національній опері України.

Сьогодні дедалі частіше звертаються до так званих альтернативних історій: мовляв, якби Україна не мала Анатолія Солов’яненка? Проте важливіше усвідомити, чому вона не вберегла свого золотого солов’я. Не подарувала йому, хоч як це дивно звучить, можливості працювати і в та­кий спосіб не подовжила його віку?

Анатолій Солов’яненко дебютував на сцені Донецької опери — у ролі Герцога в опе-рі Джузеппе Верді «Ріголетто». Коли артисти показали ви­ставу на гастролях в Іспанії, в одному з видань, з’явився матеріал «Шахтар­ський герцог». Цей сценічний образ став візитівкою співака в усьому світі.

Сім’я Солов’яненків була співочою. Унікальним тембром голосу виріз­нявся батько (шахтар із дідів-прадідів) — у нього був драматичний тенор. Після одного зі студентських концертів 18-річний юнак отримав запрошен­ня навчатися професійного співу в провідного соліста Донецького театру опери та балету Олександра Коробейченка. «Із тебе може щось вийти, але це коштуватиме величезної праці», — сказав майстер, почувши спів Анатолія.

Як кажуть на Сході, «важко знайти хорошого вчителя. А хорошого учня — ще важче». Тандем Коробейченко — Солов’яненко (учитель — учень) був унікальним одразу в кількох сенсах. Учні взагалі обожнювали Олександра Миколайовича: він, крім того, що був винятковим оперним співаком, сам шив собі костюми для вистав, ремонтував взуття, робив біжутерію для всієї театральної трупи. Практично на всіх сценах світу, крім Метрополітен-опера в Нью-Йорку, Анатолій Солов’яненко виконував партію Герцога в костюмах, які власноруч пошив його вчитель...

В Анатолія Борисовича все життя зберігався зошит із назвою «Що потрібно знати для хорошого співу», в який він вносив нотатки після кожного уроку в майстра. За десять років — з 1952-го по 1962-й — у цього славетного педагога Анатолій Солов’яненко отримав одну тисячу уроків.

Закінчивши Донецький політехнічний, 1954 року він став аспірантом і викладачем кафедри нарисної геометрії. На одному з оглядів самодіальності Донбасу, що проходив у Києві, Анатолія Солов’яненка почув директор Київського оперного театру Віктор Гонтар. Анатолій Борисович виконував арію Радомесса з «Аїди». Гонтар не приховував свого захоплення і наступного дня запропонував молодому виконавцеві спробувати заспівати в опері разом із симфонічним оркестром. Увечері того ж дня Солов’яненко став стажером Київського оперного театру. А за кілька днів його викликали до Москви — узяти участь у концерті. Тоді ж проходив відбірковий тур молодих вокалістів для поїздки в Італію. У комісії помі­тили українського тено-ра. Анатолій Солов’яненко поїхав на стажування.

За законами альтернативного жанру варто поставити запитання: «Якби Солов’яненко залишився за кордоном?..» Світлана Дмитрівна, йо­го дружина, розповідає: «Ми жили кілька років в Італії, США, і щоразу я бачила, що Анатолій сумує за рідною домівкою. Йому ставало тяжко на душі, і ми поверталися в Україну».

Нині, на тлі аудіовізуального «розмаїття», диски Анатолія Со­лов’яненка не так просто знайти. Почути його голос у партіях Ленського («Євгеній Онєгін» П. Чайковського), Андрія («Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського), Надіра («Шукачі перлів» Ж. Бізе), Фауста (в однойменній опері Ш. Гуно) — справжнє свято.

Пригадуються слова славетного співака: «По-справжньому господарюва­ти ми ніко-ли не вміли, а коли, на додачу до цього, втратимо ще й духовність, опинимося взагалі на мілині»

(За Л. Бондарчук, газета «Дзеркало тижня»).

1. Східний афоризм Важко знайти хорошого вчителя. А хорошого учня — ще важче слу-гує в тексті

А тезою, яку автор доводить; Г контраргументом;

Б тезою, яку автор спростовує; Ґ висновком.

В аргументом;

2. За типом мовлення текст є

А описом з елементами розповіді; Г роздумом з елементами опису;

Б розповіддю з елементами опису Ґ описом з елементами роздуму.

В розповіддю з елементами роздуму

3. Стиль тексту —

А науковий; Г розмовний;

Б художній; Ґ публіцистичний.

В офіційно-діловий;

4. Жанр тексту —

А оповідання; Г репортаж;

Б стаття; Ґ фейлетон.

В інтерв’ю;

 

Завдання 2. Відредагуйте й запишіть речення.

1. Емма Андієвська заперечує свою приналежність до так званої «нью-йоркської гру-

пи» — вона рахує, що митець має бути самобутнім і ні до яких груп не повинен входити. Групуються лише для боротьби, аби відстояти свої інтереси.

2. В останній час погода стала дуже капризною.

3. У філіалі цього університету перше, що кидається в очі, так це текучість кадрів.

4. Саме на протязі осені відбулися самі цікаві міроприємства.

 

Завдання 3. Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі на тему: «Що значить знайти себе?» Орієнтовний обсяг роботи11,5 сторінки.

 

 

ВАРІАНТ № 2

Завдання 1. Прочитайте текст і виконайте завдання 1—4 до нього.

 







Дата добавления: 2015-09-07; просмотров: 2590. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Плейотропное действие генов. Примеры. Плейотропное действие генов - это зависимость нескольких признаков от одного гена, то есть множественное действие одного гена...

Методика обучения письму и письменной речи на иностранном языке в средней школе. Различают письмо и письменную речь. Письмо – объект овладения графической и орфографической системами иностранного языка для фиксации языкового и речевого материала...

Классификация холодных блюд и закусок. Урок №2 Тема: Холодные блюда и закуски. Значение холодных блюд и закусок. Классификация холодных блюд и закусок. Кулинарная обработка продуктов...

Мотивационная сфера личности, ее структура. Потребности и мотивы. Потребности и мотивы, их роль в организации деятельности...

Классификация ИС по признаку структурированности задач Так как основное назначение ИС – автоматизировать информационные процессы для решения определенных задач, то одна из основных классификаций – это классификация ИС по степени структурированности задач...

Внешняя политика России 1894- 1917 гг. Внешнюю политику Николая II и первый период его царствования определяли, по меньшей мере три важных фактора...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.007 сек.) русская версия | украинская версия