Студопедия — Виконання вправ на розвиток умінь
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Виконання вправ на розвиток умінь






Вправа 1. Перегляньте відеозаписи уроків учителів — переможців обласного професійного конкурсу «Учитель року». Спробуйте дати відповіді на запитання: Яке загальне враження залишає урок, його інте-


лектуально-емоційне навантаження, атмосфера спілкування вчителя з учнями? Якого вчителя ви бачили на уроці, що приваблює в ньому? Як ви визначили б роль учителя, його позицію, місце у просторі й часі уроку? Підкресліть ознаки творчого самопочуття педагога. Чи можна говорити про спеціальну техніку його створення і підтримки? Якщо так, то в чому її сутність, на який педагогічний результат вона розрахо­вана? За яких умов педагогічна техніка вчителя є ефективною? До яких роздумів щодо майстерності роботи вчителя спонукає цей пере­гляд відеозаписів уроків?

Вправа 2. Виберіть за власним бажанням тему уроку і розробіть будь-який його фрагмент. Налаштуйте себе на моделювання уроку в студентській аудиторії. Подумки програйте його, уявіть свої можливі дії, вербальну і невербальну поведінку, організацію простору класу, об­думайте зовнішній вигляд. Запитайте себе, який образ учителя хотіли б створити, які почуття, думки, враження викликати у глядачів. Що допо­може мені віднайти потрібні образ, тон, емоцію, лінію в публічному спілку­ванні? Як налаштувати себе на публічну роботу, врівноважити гальму­вання та збудження, звичне відчуття «я — студент» і незвичне «я — вчитель»?

Вправа 3. Ознайомтеся з правилами, які допомагають регулювати поведінку вчителя в публічному спілкуванні, підтримувати певний рівень творчого самопочуття. Проаналізуйте власний досвід публічного педа­гогічного спілкування в аспекті цих правил. Якими вміннями ви воло­дієте, а які потребують удосконалення? Розробіть програму розвитку свого психофізичного апарату, використання мислення, волі, почуттів як інструменту ефективної взаємодії з людьми.

Під час публічного виступу на уроці дотримуйтесь відповідних пра­вил, які сприятимуть веденню діалогу.

1. Намагайтеся рівномірно розподіляти увагу між слухачами, утри­
мувати близьке, середнє, далеке коло уваги (за К. Станіславським).

2. Зосереджуйте й утримуйте увагу на трьох об'єктах: учнях (їхньо­
му сприйманні, поведінці, реакціях, діяльності); предметі (змісті, логіці);
на собі (самопрезентації, поведінці, орієнтації у просторі, самопочутті).

3. Підтримуйте зоровий контакт з аудиторією, намагайтеся створити
цим певний рівень психологічної близькості, схвалити, заразити, спону­
кати слухачів.

4. Підключіть механізми самоконтролю (мовлення, дихання, невер­
бальну поведінку) та педагогічної рефлексії (реакції на вас і вашу
діяльність).

5. Дотримуйтесь основного завдання і надзавдання у своїй діяль­
ності та спілкуванні, намагайтеся їх досягти.

Вправа 4. Зовнішній вигляд учителя, як відомо, є елементом створен­ня в нього та його учнів творчого робочого самопочуття. Як професіонал зверніть увагу на власний зовнішній вигляд. Які його складові є, на


вашу думку, привабливими, як вони можуть допомогти вам у публіч­ному діловому спілкуванні? Як можна уникнути небажаних ефек­тів дії свого зовнішнього вигляду на партнерів у спілкуванні? Уявіть себе під час практики у шкільному класі. Змоделюйте варіанти сво­го зовнішнього вигляду (одяг, хода, постава, рухи, вираз обличчя) за­лежно від того, як ви усвідомлюєте, відчуваєте ту чи іншу тему уроку і себе в цій темі. Що може тактовно підкреслити ваш зовнішній вигляд на уроці?

Вправа 5. У класичній театральній педагогіці накопичено цікавий досвід мобілізації актором свого творчого самопочуття, подолання нетвор-чого стану перед виходом на сцену (праці К. Станіславського, М. Чехо-ва, М. Кнебель та ін.). Це використання «методу фізичних дій», пошук у собі та в змісті «манків», духовного матеріалу для творчості, підключен­ня уяви (ситуація «якщо б»), створення подумки обставин для власної дії, стимуляція власної енергетики творення. Ознайомтеся з таким досві­дом, знайдіть для себе сенс у виконанні цих вправ, спробуйте з їх допо­могою навчитися відчувати власний психофізичний стан, керувати ним (див. список рекомендованої літератури до теми).

4. Моделювання педагогічної ситуації: налаштовування на урок як творчу діяльність,







Дата добавления: 2014-11-12; просмотров: 627. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Сущность, виды и функции маркетинга персонала Перснал-маркетинг является новым понятием. В мировой практике маркетинга и управления персоналом он выделился в отдельное направление лишь в начале 90-х гг.XX века...

Разработка товарной и ценовой стратегии фирмы на российском рынке хлебопродуктов В начале 1994 г. английская фирма МОНО совместно с бельгийской ПЮРАТОС приняла решение о начале совместного проекта на российском рынке. Эти фирмы ведут деятельность в сопредельных сферах производства хлебопродуктов. МОНО – крупнейший в Великобритании...

ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЦЕНТРА ТЯЖЕСТИ ПЛОСКОЙ ФИГУРЫ Сила, с которой тело притягивается к Земле, называется силой тяжести...

Индекс гингивита (PMA) (Schour, Massler, 1948) Для оценки тяжести гингивита (а в последующем и ре­гистрации динамики процесса) используют папиллярно-маргинально-альвеолярный индекс (РМА)...

Методика исследования периферических лимфатических узлов. Исследование периферических лимфатических узлов производится с помощью осмотра и пальпации...

Роль органов чувств в ориентировке слепых Процесс ориентации протекает на основе совместной, интегративной деятельности сохранных анализаторов, каждый из которых при определенных объективных условиях может выступать как ведущий...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия